Victoria sectret..

Nu har man sett på den visningen, även om jag sa att jag inte skulle se den. Men man kan ju faktiskt ångra sig. in personliga favorit är Heidi Klum, jag gillar både hennes utseende och hennes personlighet. :) Gillar showen med.. den är rolig o så så det är inte det... MEN..
..Har inget emot modeller.... Men det jag har emot är att vissa är så jävla sjukt smala och att de bantar sönder sig. Poor them. Och en sak jag faktiskt aldrig har  fattat är varför man måste vara som en sticka inom modebrachnen. Tell me. Är de snyggare än andra personer som är lite störrre. Jag menar, varje gång man ser ett modeprogram så är man TJOCK om man har storlek 38. Hur weird låter inte det.

Nu sitter ni säkert o tror att jag är sån bara för att jag själv inte har denna vackra kropp. Nepp, jag är den jag är. Får acceptera hur jag ser ut, eller göra ngt åt det.. Som jag faktiskt gör. Och på ett sunt sätt, eftersom jag nu har skrivit om modellerna som svälter sig själv bara för att få en så kallad fin kropp. Sedan finns det ju sånna som är smala och alltid kommer vara smala. Men det finns fint smal och fult smal. Svältsmal = fult.
Jag önskar att modellvärlden såg ut som vilken annan värld som helst. Så att alla kunde kolla på det. Och att inte en sk. tjock människa inte behöver tänka att man behöver se ut sån för att vara vacker.
Därför är jag lite skeptisk till detta. Men samtidigt sitter jag o kollar när Top Model sänds på TV...

Åh gud vilken bra människa jag har blivit genom att skriva detta.
Nooot.

Kommentarer
Postat av: Elin

Skitnra skrivet!
Det är verkligen sant! Satt också och funderade på det.
Som du vet var jag spinky när för några år sedan och folk trodde jag hade ätstörningar... Men som du och alla andra som träffar mig vet så äter jag som en häst!

Men nu på senare dag har det hänt grejer, äter man p piller så kan man inte räkna med att man kommer att ha samma storlek som innan man åt dom.

PUSS

Postat av: Johanna

I know, they're skinny, en tjej såg skitläskig ut, hennes höftkam(mar) stod ut så mycket att ja trodde dom skulle sticka mig i ögat..!

2008-01-07 @ 19:41:38
URL: http://johannaandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback