"Årets"

Ja, alla mina vänner & bekanta har tjatat om att jag skall göra en sk. "årets" - lista. Så då är jag väl snäll och gör en sådan då när den är så eftertraktad. Ni som inte fattar så är det självfallet året 2010 som vi går tillbaka och tittar på..

1. Årets genombrott: Eric Saade. Varför? Herregud, MANBOY ffs. Vilken låt, vilket budskap. Man kan inte mer än att älska denna Manboyen. Han fick till och med Johanna att komma i brallan, bänkad framför melodifestivalen.

Titta den där blicken..


2. Årets nykomling: Justin Bieber. Det var svårt att välja kategori på detta underbarnet, han är ju lika mkt årets genombrott som Eric Saade. Men Justin fick årets nykomling för sin DUNDERHIT "baby" som Luda oxå medverkar i. Grattis Bieber, inte bara för att få komma med på denna listan, utan också att vara under Ushers label. Om jag hade vart du hade jag ju försökt lägga in en stöt. Lycka till!

Vilken man han har blivit... Riktigt Ludafierad.


Okej, för att nu ni inte ska tro att det bara handlar om artister, så kommer det här lite annat...

Årets urballning: Helena "mormor" Johansson. Varför? Jo, hon hade lyckats hålla sig heeela året (nästan) tills just på nyårsaafton. Vi är på väg hem & Helle ropar på Sara. "Saaaaara, jag måste ju ha min jacka, vart är min jacka?" "jaa, den har du ju på dig Helena" "Men shiit, min väääska Sara, min väska!! Måste ha min väska" "ja, & den  har du i handen, kan vi gå nu?" Och än idag kan ja se hennes spya som är fastfrusen i snön ute på parkeringen. Fint ögonblick. 


Årets ord: Bank. Detta är ju otroligt intärnt och kanske inte är kul för andra, men jag kissar på mig varje gång jag hör detta orden. "vad hände med bank?" "Jag vill banka" "Banken är stängd" Det är bara och välja och vraka när du vill använda detta ordet. Det är mangefikt.

Några som gillar bank...


Årets uteprofil: Sara Ahlqvist. En brud som minlgar runt på avenyns exklusiva klubbar. Hon går under artistnamnet Zoran. Du ser henne oftast ihop med Alexander Lindberg eller spottandes på Kian.



Årets grej: Hets. Det är ju SÅÅ 2010. Vad gjorde vi? Jo vi hetsade. Inget hets = inget kul. Detta är jag & mina vänner otroligt bra på. Men man hetsar ju bara folk man känner väl? Neeeejdå, inte vi. Ska man hetsa, då ska man hetsa ALLT!  Hoppas denna trenden även hänger med in i 2011.. Annars lämnar jag in

Årets jobbigaste brud: Helena Ahlqvist. Hon vinner priset med hästlängder. Hon är så jobbig att man skulle kunna skicka upp henne till rymden & låta henne stanna där.

Årets kock: Johanna Andersson. Hon lyckades med detta avancerade att göra cous cous.. Nu kan hon även göra en egen vitlöksås. Så ta av hatten och buga.

Hon kanske bör använda glasögon lite oftare..


Årets kaxigaste: Mikaela Theander. Hon är inte bara kaxig må ni tro. Hon slåss också. USCH. Men detta har vi pratat om, en seriös konversation på Burger King. All sober.
 

Årets attention-whore: Lina Wendel. Att hon alltid ska synas och höras är ingen hemlighet. Hon tar alltid all fokus. Det var tydligen inte nog. Nu går hon o färgar håret & klipper av det och tror att hon kan göra en Rihanna. Att hon använder ordet : snaska godis, får mig att rysa.


Årets hjälte: Laserturken.  Han har inte bara jagat lasermannen & blivit Sveriges största hjälte. Han har också uppfunnit sånna uttryck så att man nästan får tårar i ögonen. "jag ska klippa din toung" "jag ska göra kaoz med han" Vi är evigt tacksamma.



Årets svärord: Slyna, Hora, fisse, kukhål, hängpung, bögröv. Dom ligger så fint i munnen allihopa. Och missförstå mig nu inte om kuk i mun o allt. för sånt äckligt håller vi inte på med.

Årets Tease: återigen, Joey. Ni som aldrig är med dennna bruden ute förstår inte.. Hon dansar med en kille, hon närmar sig honom, dansar lite förförande med hennes rumpa. Killen kommer nästan i brallan & vill ha henne. Men då backar hon. 1 steg fram & 2 bak. Om det inte gäller små midgets från Ryssland, då är det bara att köra på!

Årets snygging: Lil Jon. Jag låter bilden tala för sig själv.


Och sist men inte minst.
Årets kärlekspar: Johanna & Bave Amin. Mer behöver ja inte säga. De är som klippt o skuret för varandra. Johanna gillar ju hår & det har hon äntligen fått.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

hahahaha!!! jag ÄLSKAR den =D bättre lista finns inte =P

2011-01-02 @ 14:52:40
Postat av: Johanna

Din jävla fisse jag ska klippa din toung!!! Jag hoppas fan att du inte har några läsare för då jävlar! Du slänger ut mitt privatliv bara sådär! Jag och Bave ät inte officiella, lämna oss ifred! (och lär dig stava snälla, mangefik och intäääärnt, hallå??)Btw, kul om helles spya

Postat av: Johanna

Asså, jag fattar inte teasegrejen? Hittar du på eller?

2011-01-13 @ 12:59:37
URL: http://johannaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback